Podejście procesowe w normach ISO na przykładzie ISO 9001:2015
Fot. Adobe Stock
Wykładowca: Małgorzata Czapka
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności interdyscyplinarnego rozumienia i stosowania podejścia procesowego w ramach funkcjonowania systemów zarządzania opartych na wymaganiach norm serii ISO. Dzięki szkoleniu dowiedzą się Państwo m.in. jak identyfikować procesy w organizacji, jak je mapować i opisywać, co to jest czynność, zdarzenie i działanie w procesie, jak optymalizować procesy oraz dlaczego w nowej normie ISO 9001 nie ma wymogu posiadania ani jednej procedury czy też pełnomocnika.
Szkolenie składa się z wykładów, warsztatów, ćwiczeń oraz dyskusji.
Szkolenie jest skierowane do kadry kierowniczej, pełnomocników ds. systemów zarządzania, specjalistów ds. systemów zarządzania, specjalistów ds. zarządzania procesami, właścicieli procesów oraz konsultantów i audytorów systemów.
Zagadnienia:
- Cechy składowe procesów
- Architektura procesów
- Identyfikacja procesów
- Korelacje pomiędzy procesami
- Mapowanie procesów
- Modelowanie procesów
- Pomiar procesów
- Optymalizacja procesów
- Klient wewnętrzny
- Zarządzanie zmianą
Uczestnicy otrzymają:
Czas trwania szkolenia: 1 dzień (9.00-15.30)