Relacja z III Konferencji „Normalizacja w szkole"

Konferencje

ORGANIZATORZY:

      

PATRONI HONOROWI:

            

                

       

Relacja z III Konferencji „Normalizacja w szkole"

Obrady III Konferencji zostały zakończone. W dalszej części znajduje się krótkie sprawozdanie z tego wydarzenia.

Edukacja na rynek pracy to temat, który interesuje zarówno pracodawców, jak i środowisko edukacyjne przygotowujące młodzież do samodzielności – wejścia na rynek pracy. Pracodawcom marzy się dobrze przygotowany do wykonywania obowiązków zawodowych kandydat do pracy. Cenione umiejętności to - gruntowna wiedza zawodowa, samodzielność, umiejętność pracy w zespole, biegła znajomość języków obcych, ale także - wg Dominiki Staniewicz z Business Center Club - znajomość obyczajów, form towarzyskich i reguł grzeczności.

Pracując w obszarze wytwórczości i usług potrzebna jest wiedza normalizacyjna.
Dr inż. Andrzej Ryczer z Politechniki Warszawskiej przekonywał, że w przypadku systemów alarmowych, które są obecnie urządzeniami powszechnego użytku, normalizacja jest źródłem najnowszej wiedzy, umiejętności i kompetencji zawodowych przyszłych pracowników. A Dominik Berliński pokazywał na własnym przykładzie, jak znajomość normalizacji i uczestnictwo w gremiach normalizacyjnych - krajowym komitecie  technicznym i europejskim komitecie technicznym pozwala mu prowadzić z sukcesem firmę „Centrum Kontroli Placów Zabaw".

W trosce o jakość kształcenia zawodowego Donata Andrzejczak z Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego,  Piotr Pniewski (CKP Siedlce), Bogdan Kruszakin (KOWEZiU), Katarzyna Majewska-Mrówczyńska (warszawski doradca metodyczny) zgodnie podkreślali potrzebę kształcenia uczniów z wykorzystaniem normalizacji, która jest źródłem dobrej nowoczesnej praktyki. Katarzyna Majewska-Mrówczyńska zachęcała do korzystania z normalizacji w doskonaleniu innowacyjnego kształcenia zawodowego. Ewa Kędracka (OEIIZK) i dr Agnieszka Chłoń-Domińczak (IBE) przedstawiały europejskie i krajowe próby normalizacji kształcenia. Swoistym podsumowaniem Konferencji było wystąpienie Kazimierza Okraszewskiego z NOT, który przekonywał do potrzeby popularyzacji zagadnień normalizacyjnych już na poziomie gimnazjum.

                                                     


PATRONI MEDIALNI: