Normy wyrównują szanse – podsumowanie IV Konferencji Normalizacja w Szkole

IV Ogólnopolska Konferencja „Normalizacja w szkole" zgromadziła ponad 120 uczestników. W pierwszej części Konferencji eksperci z różnych dziedzin wprowadzili uczestników w problematykę.

Poniżej przedstawiamy prezentacje prelegentów.

Konsumenci i normy – G. Rokicka

Normy szansą dla małych przedsiębiorstw – A. Wójcik

Normy, jako szansa dostępu dla wszystkich – głos użytkownika – B. Jachimczak

Aspekty dostępności dla wszystkich w działalności normalizacyjnej – PKN

Normy szansą dobrego zarządzania placówką oświatową – G. Gregorczyk

Normy, jako szansa na lepszy start zawodowy (znajomość norm przez absolwentów) – B. Karpuziak

Slajdy wykorzystane podczas IV Konferencji

W  drugiej części – odbył się panel dyskusyjny, którego uczestnicy zgodnie podkreślali, że szkoły powinny uwzględniać problematykę normalizacyjną w procesie kształcenia, ponieważ normy umożliwiają wyrównywanie szans m.in. w obszarze:

  • Kształcenia zawodowego – umożliwiają kształcenie zgodnie z najnowszą myślą techniczno-technologiczną. Uczeń znający normy ze swojej specjalności zawodowej posiada wiedzę nie tylko wyrównującą jego szanse na rynku pracy – wiedza ta stawia go również na pozycji uprzywilejowanej w stosunku do konkurentów. Warto dodać, że podstawa programowa kształcenia zawodowego uwzględnia te zagadnienia w procesie kształcenia (na co zwrócił uwagę przedstawiciel KOWEZiU);
  • Zarządzania szkołą – bez względu na położenie geograficzne szkoły (duże miasto, mała miejscowość), jej wielkość oraz poziom edukacyjny – normy dają możliwość zbudowania i wdrożenia dopasowanego do własnych potrzeb Systemu Zarządzania Jakością (wg norm PN-EN ISO 9001) oraz ochrony danych osobowych i innych informacji przetwarzanych w szkole (System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacyjnym wg norm serii PN-ISO/IEC 27000) zgodnie z najlepszymi sprawdzonymi w świecie rozwiązaniami;
  • Dostępności – likwidacja barier technicznych umożliwia uczniom niepełnosprawnym kształcić się w wymarzonych ogólnodostępnych szkołach; rozwiązania normalizacyjne uwzględniają w wyrobach i usługach potrzeby osób niepełnosprawnych. Warto dodać, że Komitet Techniczny ds. osób niepełnosprawnych (KT 1) dba o opracowywanie rozwiązań technicznych zapewniających dostępność dla wszystkich;
  • Nabywania dóbr – produkty wykonane zgodnie z normą zapewniają jakość, niezawodność, bezpieczeństwo i wygodę;
  • Przedsiębiorczości – inspirują, prezentują rozwiązania, dają możliwość odnalezienia się na konkurencyjnym rynku.

Paneliści zgłaszali także pomysły znormalizowania niektórych obszarów procesu edukacyjnego. Jeśli pomysłodawcy zechcą zrealizować te postulaty, Polski Komitet Normalizacyjny obiecuje wsparcie.

Galeria zdjęć

Prezentacje

Prelegentka Prelegentka prelegent Prelegentka Prelegent Prelegent

Dyskusja panelowa

Audytorium Prelegenci Prelegenci Prelegenci Prelegenci Prelegenci Slajd prezentacji

Wręczanie nagród laureatom III Ogólnopolskiego Konkursu „Normalizacja i ja"

Organizatorzy i laureatka Organizatorzy i laureatka organizator i laureatka Organizatorzy i dwóch laureatów Laureaci Organizaotrzy Organizatorzy gratulują lauratowi Audytorium Dwie laureatki Organizatorzy z laureatem Organizatorzy z laureatem Organizatorzy z laureatem Organizatorzy z laureatem Organizatorzy z laureatką Organizatorzy z laureatką

Gala wręczania tytułu honorowego „Promotor Edukacji Normalizacyjnej"

Organizatorzy z podziękowaniami z podkładu drewnianego Organizatorzy z podziękowaniami z podkładu drewnianego Organizatorzy z podziękowaniami z podkładu drewnianego Organizatorzy z podziękowaniami z podkładu drewnianego